marți, 18 octombrie 2011

Poezii propuse pentru CARTEA DE CRACIUN

ÎN NOAPTEA DE CRĂCIUN


În noaptea vrăjită
când aştepţi un dar,
deschide sufletul
el se va umple de har.

Şi dacă Moşul nu pune
sub brad minuni ,
ascută-ţi inima
ea ne face mai buni.

Dar Moşul e bun
şi pentru fiecare are
darul  mult  dorit,
ai doar  rabdare...

*
*   * 
DOAMNE, TATĂL MEU CERESC


Doamne, Tatăl meu ceresc,           
Lângă  mine  fii mereu,                    
Mă învaţă să iubesc                        
Să nu fac pe  lume  rău.                   

Sunt copil, nu ştiu prea multe,               
Şi ispite  mă-ncolţesc,                     
Chiar şi-n lucruri mai  mărunte              
Câte-odată mai greşesc.                  

Sunt micuţ, Tu fă-mă mare,              
Binecuvântat de har,
Paza ta să-mi stea hotare                  
Mir pe frunte dă-mi în dar.


DE MOŞ  NICOLAE

Pe Moş Nicolae-l ştiţi
pe aici este vestit,
că umple ghetele toate
numai dacă sunt curate,
cu vise şi cu gânduri multe
dac-ai fost bun şi cuminte,
iar în ghetele murdare
pune o nuia la fiecare.
Moşu-i bun dar e bătrân
şi-i sătul de vorbe multe,
nu vrea să te mai asculte
el iţi dăruieşte doar,
gânduri bune an de an.
Şi-ţi mai trimite printre nori
stele strălucind în zori
fulgi de nea mai pune-n barbă
pentru cine e de treabă.
Dacă ştii c-ai fost cuminte
fă-ţi ghetele diseară
Moşul le va umple toate
cu dulciuri  pe săturate.
*
*   *
SUFLET DE COLINDĂTOR


Seara-i de Crăciun frumoasă,
suflet   de colindător,
ne-aduci bucurie-n casă
cu colindele de dor...

Îngerii să te vegheze
şi să-ţi umple sufletul,
drumul să ţi-l lumineze,
uşurându-ţi umbletul...


SCRISOARE CĂTRE MOȘ CRĂCIUN...

Acum e târziu şi ştiu
C-ai să râzi ca ş-altă dată,
Gândul meu e cam hazliu
 Și povestea-i încurcată.

Nu cred c-ai mai primit
Astfel de scrisori vreodată,
 Și d-aceia îți promit
Scrisoarea nu va fi cifrată.

Nu îți cer nimic să ştii
Din ce nu îmi poți aduce,
 Și dac-ai vrea să vii
Te aştept la răscruce.

Eu aş vrea zăpadă multă
Fulgi de stele jucăuşi
Și împrăştiați deodată
Peste case pe la uşi.

Ș-aş mai vrea multă iubire
Să se reverse peste noi,
Moşule tu știi mai bine
Cum e  bine pentru noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu